.:: Cestopis a fotografie z Trinidad & Tobago - Karibik ::.
Úvod | Informace | Obsah | Náš příběh... | Fotogalerie | Mapa | Náklady | Kontakty

22.březen 2006

Už je to nudné, ale ráno vstáváme před 7h. , posnídáme toasty se sýrem a marmeládou. Koukneme ven na oblohu a rozhodneme se jet raději do Scarborough místo koupání na Pigeon Pointu. Vycházíme v 8h.a na hlavní stopneme auto, které nás za 10TT$ odveze k autobusovému nádraží. Dojdeme do většího parku, který místní klasicky honosně nazývají "botanickou zahradou". Je tu několik zahradníků, ptáme se jich, kde najdeme dům orchidejí. Vysvětlí nám cestu, ale prý tam stejně žádné orchideje nejsou. I tak to místo nenajdeme, aspoň nám to nemusí být líto. Pak se vydáme do kopce nad město k nemocnici, kde je Fort King Gorge. Je to zbytek pevnosti z roku 1779 vybudované Angličany na obranu města. Stejně to moc nepomohlo, protože Francouzi později město a celé Tobago ovládli. A nejen oni. Sluníčko pěkně pálí. Normální turisté se nechají nahoru vyvést taxíkem, ale co bychom neudělali pro své zdraví. Naštěstí to není moc daleko. Pobaví nás, když si přečteme co mají v čekárně na pohotovosti v nemocnici napsáno na informační tabuli, že úrazy elektrickým proudem a amputace končetin mají přednost. Teď už víme co nás čeká… Martinka se ještě dojde pracovně podívat za "svými" na psychiatrické oddělení… A nyní už se můžeme kochat výhledy a věnovat se focení. Moc to nejde, je tu trochu více turistů, než bychom si přáli a další přijíždějí. Po chvilce nám to dojde, ne nadarmo se doporučuje nenavštěvovat Fort King Gorge, pokud je v přístavu zakotvena velká luxusní loď. V celém Scarborough to ten den stojí za starou bačkoru. Turisty ráno po 9h. vysadí na pevnině Tobaga a před 17h. již loď opět vyráží směrem k jinému ostrovu v Karibiku. Co si tak asi z Tobaga odváží za zážitky? To by nás zajímalo. Z pevnosti je jinak pěkný výhled do okolí na město a na Bacolet Bay. Cestou zpět se zastavíme v pekařství a koupíme si něco dobrého. V 11:30h. jsme na autobusovém nádraží, odkud má jet autobus směrem na Plymounth. Odjíždíme (4TT$) přesně na čas a k našemu překvapení na hlavní silnici odbočujeme směrem na Crown Point, místo abychom jeli rovně na Plymouth road. Máme to i s okružní jízdou přes Bucco, kolem golfového hřiště v Mt. Irvine, přes Black Rock až k Turtle Beach Hotelu, který je přibližně v polovině Great Courland Bay. Na asi 2,5km dlouhé pláži Turtle Beach je včetně místních a lidí z hotelu asi jen 20 lidí, a proto nám nedělá vůbec žádný problém najít si místečko ve stínu někde pod stromy. Písek na pláži je zlatý smíchaný rovnoměrně s černým vulkanickým. Úplně zas tak sami tu nejsme… tedy alespoň ve vodě, kde jsou s námi hejna velmi malých rybiček, které do nás při plavání naráží… Sluníme se, fotíme a užíváme si pohody Karibiku bez lidí až do 16:40h., kdy se rozhodneme vyrazit zpět k nám. Autobus žádný nejede, a proto využíváme první příležitosti a stopneme auto, které nás odveze (10TT$) až k dálnici. Protože máme ještě nějaké lístky, chceme počkat na autobus, který má vyjíždět ze Scarborough v 17h. Čekáme skoro 25min, ale nic nejede. Už začínáme být nervózní, a to je po 20 dnech na Tobagu co říci. Začneme stopovat, za 5min. už sedíme v autě a vezeme se až k hotelu (6TT$). Samozřejmě pět minut po vystoupení z auta kolem nás projede autobus, na který jsme čekali… Dnes si chceme na rohu ve stánku s občerstvením koupit k večeři rýži nebo nudle s kuřetem, ale nic pořádného nemají, tak jsme nuceni navštívit vedle Pizza Boys a koupíme si střední pizzu (50TT$). Pizzu si odneseme na pokoj, kde pojíme, popijeme, pokoukáme na TV a po 20h. se dojdeme projít a zároveň koupit vodu a zmrzlinu. Skoro u všech restaurací ve městě vyhrávají Calypso na místní hudební nástroje a barely... Příjemné. Když se vrátíme na pokoj, namícháme si dobrý drink a po 23h. s hudbou Karibiku uleháme.

dpočinek na lavičce v Botanické zahradě Scarborough
Odpočinek na lavičce v Botanické zahradě Scarborough
Martinka jde za "svými..." Tobago Country Hospital
Fort King George
Jedna zrekonstruovaných budov v Fort King George
Great Courland Bay
Barevné šátky na pláži Turtle beach

Naše místečko na Turtle beach
Vítejte na ostrově Tobago!
23.březen 2006

Vstáváme okolo 7h., a protože jsme se rozhodli, že poslední dny strávíme pouze odpočinkem, vyrážíme před 9h. na Pigeon Point. A protože máme ještě schovanou modrou pásku z prvního dne, zkoušíme zda dnes nebudou stejné a ušetříme za vstup. Jsou to ale pěkní vykukové a mají trochu širší barevnou škálu, než jsme si mysleli. Dnes jsou pásky zeleno bílé. Zaplatíme tedy vstupné 36TT$, okroužkujeme se a zabereme si místečko pod velkým stromem, abychom měli během dne i dostatek stínu. Dnes tady není tolik uklizeno jako při poslední návštěvě. Je vidět, že na Tobagu byly asi pěkné vlny, protože kus mola je zničeno, palmy jsou popadané do vody a na břehu je vidět hodně korálů… Koupáním, pozorováním rybek, opalováním, povídáním a focením zde strávíme celý den až do 17:00h. Po převlečení dojdeme do Penny Savers v Canaan, který hodnotíme jako nejlepší obchod v okolí. Zde nakoupíme různé potraviny, ale hlavně další místního rumu a colu, včera nám to moc zachutnalo. Při zpáteční cestě na nás útočí hejna krvežíznivých komárů z nedaleké Bon Accord Lagoon . K večeři si dáme brambory s fazolemi posypané hojně sýrem (13TT$). Večer u nás na pokoji proběhne důkladná ochutnávka místního rumu s colou… Uleháme po 23h.

Palmy nevydržely poslední bouři - okolí Pigeon Point
V okolí Pigeon Point
Pláž na Pigeon Pointu
Palma zvaná stínová...
..: Meditace :..
Modelka se při focení stává středem pozornosti...na vodě,..
..ale i na pláži. Najednou kolem nás chodí tolik chlapů.
..: Meditace II. :..
Takový korál se normálně nachází dál od břehu
... a každý se snaží zaujmout jak může...někdo salty...
...někdo rychlou jízdou... :o)
CARIB - Caribbean beer
Co s tím foťákem děláš!!! POSLEDNÍ FOTKA....?

Předcházející strana cestopisu o Trinidad a Tobago Předcházející strana Předcházející strana cestopisu o Trinidad a Tobago Zpět na titulní stranu cestopisu o Trinidad a Tobago Zpět na titulní stranu Zpět na titulní stranu cestopisu o Trinidad a Tobago Následující strana cestopisu o Trinidad a Tobago Následující strana Následující strana cestopisu o Trinidad a Tobago
.:: © 2006 Martina Závorková & Pavel Světlík ::.