.:: Cestopis a fotografie z Trinidad & Tobago - Karibik ::.
Úvod | Informace | Obsah | Náš příběh... | Fotogalerie | Mapa | Náklady | Kontakty

10.březen 2006

Vstáváme po 7h., uděláme si snídani a po 8:15h. jdeme na zastávku autobusu. Dnes je lehce pod mrakem a také během chvilky začne asi na 10min. pršet. Na zastávce je již hodně lidí a všichni se schovávají před deštěm, kde mohou. Bus přijede až v 9h. a za 12min jsme ve Speyside (4TT$), vystupujeme u restaurace Bird-watcher. Najednou začne tropický prudký lijáček a my se běžíme schovat k nějakému krámku. Všimne si nás nějaký kluk , který hrabal listí opodál. Probudí se v něm obchodní duch a je mu jasné, že chceme jet na Little Tobago. Říká, že lodě odjíždějí od hotelu Blue Water Inn po 10:15h., jsou tam 2 společnosti . To nejhlavnější: máme jet se společností Frank´s, pro kterou pracuje a prý budeme určitě s výletem spokojeni. Počkáme 5min. než přestane pršet a vyrazíme k hotelu Blue Water Inn, kde jsme asi za 20min. Zaplatíme 240TT$ za výlet na Little Tobago spojený se šnorchlováním na Angel´s Reef . Do odjezdu v 10:30h. si prohlížíme okolí hotelu a fotíme pláž. Odplouváme na čas a v lodi s námi ještě jede jeden postarší pár a 3 chlápci včetně toho, kterého jsme potkali u restaurace. Během asi 20min. plavby je možné přes sklo na dně lodi pozorovat ryby, korály a také jako nám např. proplouvající želvu Karetu (Loggerhead). Na ostrůvek s námi jde jeden z maníků a zahraje si tak trochu na průvodce, začne nejdříve historií a pak ukazuje různé druhy rostlin a ptáků. Z ostrůvku jsou vidět pěkné výhledy do okolí a je možné pozorovat velké množství různých ptáků, kterým se tato rezervace na ostrůvku stala domovem. Škoda, že tu jsme jen krátce, je tu opravdu co pozorovat a čím se kochat. Po 1:20h. odplouváme a pozorujeme opět přes sklo lodi rybky a korály, včetně toho největšího Brain Coral. Pak doplujeme k Angel´s Reef, kde si můžeme zašnorchlovat. Nutno říci, že dnes jsou opravdu vyvedené vlny, což není nic pro Martinku, která si šnorchlování moc neužije... Je tu dost různých ryb, korálů a také medúz, které nás nezapomenou obdařit trochou žahání. Pěkné! Asi v půl druhé připlouváme zpět k molu u Blue Water Inn a Martinka ihned jako první vyskakuje z lodi na pevninu, a vrátí moři část svojí snídaně. Když se jí trochu uklidní žaludek, je ochotná i pózovat a uznat, že výlet byl krásný:o) V okolí strávíme ještě hodinku relaxováním a pak se vydáme zpět do Speyside. V jednom obchůdku si koupíme 8 pohledů a zmrzlinu (45TT$). Rovnou se v obchůdku ptáme, zda neví , kdy pojede bus do Charlotteville. Paní má jízdní řád v malíčku a říká, že má jet okolo 16h., ale za chvilku pojede Maxis nebo si máme něco stopnout. Maxis opravdu přijíždí v 15:05h. a za 15min. jsme v Charlotteville (6TT$). Zde hned vyrazíme na vyhlídku Fort Campbleton, která je směrem nad Banana Boat. Jako památka po hlídkové pevnosti vybudované Brity v roce 1777 zde jsou 2 děla, altánek, udržovaný mini parčík, ale hlavně pěkné výhledy do okolí. Škoda, že se honí mraky a sluníčko moc nesvítí. Po necelé hodince odcházíme dolů do městečka, kde si koupíme potraviny na večeři (fazole,rajčata, sýr, toustový chléb), ananas a známky na pohledy. Uvaříme večeři a povídáme si, ale již po 20h. zmoženi asi sluníčkem, zážitky a vlnami uleháme.

Benzínka v Charlotteville za deště
Pláž u Speyside po dešti
Molo u ostrůvku Little Tobago
Pobřeží ostrůvku Little Tobago
Jedno z mláďat v hnízdě při zemi
Jedno z mnoha mláďat v hnízdě při zemi
Druhý národní pták ostrovů - Čačalaka (Ortalis vetula)
Relaxace na molu u Blue Water Inn
Pláž v Charlotteville blízko Banana Boat
Charlotteville
11.březen 2006

Přesně ve 3h. v noci nás probudí pěkný liják , který asi za 30min. ustane a my můžeme nerušeně pokračovat ve spánku. Vstáváme v 6h. a po snídaní se přesuneme k benzínce, odkud má jet po 7h. autobus směrem Roxborough. Dnes máme v plánu navštívit Argyll Waterfall. V 7:05h. nám řidič projíždějícího auta nabídne odvoz za 10TT$, tak to pro jistotu přijímáme, co kdyby zase z ničeho nic změnili jízdní řád :o) Společně v autě s námi jedou ještě 2 místní ženy s dítětem. Chlápek jede do práce do Scarborough, tak proč si nepřivydělat na benzín, když to tu takto dělá každý druhý. Dělat neoficiální taxi se tady vyplatí, při tak nízkých cenách benzínu… Přibližně za 30minut jízdy nás vysadí přímo u odbočky k Argylle vodopádům. Vtipně poznamená, že jsme tu nějak brzy. Podle průvodce mělo být otevřeno, ale průvodce nemusí být ve všem dokonalý a otevírají oficiálně až v 9h. Nějaký dědula, co sedí u silnice toho využije a říká nám, že jsme tady brzo - to víme i bez něho, ale můžeme s ním za nějaký obnos jít již teď. Nevšímáme si ho a jdeme dál cestou lemovanou kakaovníky, děláme mrtvé brouky. Na konci, kde se cesta rozdvojuje, stojí další chlápek a už z dálky je vidět jak si mne ruce a těší se, jak si na nás smlsne. Prý to tady hlídá, ale pokud mu zaplatíme 60TT$ (oficiální cena vstupného), můžeme jít sami dál. Říkáme mu, že mu klidně zaplatíme, pokud nám vydá nějaké potvrzení, ale to se začne vykrucovat. Je nám dávno jasné, že to zkouší a chce trochu oškubat blbé bílé turisty a přitom si tady maximálně hlídá svoji krávu, která se pase opodál. Vstup k vodopádům je vpravo, ale my se vydáme vlevo přes most a tvrdíme mu, že se tedy mezitím projdeme po okolí a budeme pozorovat ptáky. Po asi 150m. je po pravé straně vyšlapaná cestička, a pokud přebrodíte říčku navážete na oficiální cestu. Chlápek tuto zkratku jistě využívá i pro sebe a tak nás sleduje, abychom šli rovně a nezabočili. Říkáme si, že vodopády určitě najdeme, nejsme začátečníci :o) Cestou pozorujeme ptáky až dojdeme na větší polní cestu, a zde zabočíme vpravo. Ujdeme přes 1km až uvidíme nějaký dům, ale my k němu nejdeme a raději pokračujeme po cestičce, kterou najdeme vyšlapanou v houští. Dostaneme se po ní k nějaké říčce, to ještě netušíme, že je to hledaná říčka Argylle. Vydáme se nejprve proti proudu, nemáme ani potuchy jakým směrem budou vodopády. Pozorujeme motýly, ledňáčky, kolibříky a jiné druhy ptáků…Úžasné. Narazíme na malý vodopád a bazénky, ale to asi ještě není ono. Po krátkém rozjímání, kde asi ty hlavní vodopády budou, se rozhodneme, že zpět půjdeme po proudu. Po půl hodině narazíme na 2 větší a hluboké bazénky, neodoláme a vykoupeme se. Voda je studená, ale osvěžující. Super pohoda. Dobrodužné objevování pokračuje dále, následuje větší vodopád, ale k němu se dá dostat jen velkým obloukem po břehu, nedá se seskákat po kamenech. Oba máme již "lehce ušpiněné" oblečení, jak občas jedeme po zadku... Noční liják to tu tak trochu uklouzal. Občas najdeme nějaké stopy po lidech, jako např. plastovou láhev, baterie… To nás uvádí do klidu. Pod vodopádem se opět vykoupeme. Po lehce vyšlapané cestičce jako kamzíci dohopsáme až k pravému Argylle Waterfalls, který se skládá ze tří částí a dohromady je dlouhý 54m. Objevíme se úplně nahoře u třetí kaskády. Horní část vodopádu je lepší, ale ještě lepší a dobrodružnější je koupání výše proti proudu, odkud jsme přišli. Už se nekoupeme, protože jsme si koupání užili již dříve a dole jsou již vidět mravenci - turisté s průvodci. Snažíme se nevšímat si jich a jít sami dál. Po asi 100m. od vodopádu je široká cesta a proti nám jdou ve větších skupinkách místní, kteří se vyptávají jaká je voda. Odtud je to asi necelých 15min. k oficiálnímu vchodu. My však raději těsně před koncem cesty odbočíme vpravo a přejdeme přes říčku. Jsme asi 150m. od mostu, tudy jsme předtím šli. Přejdeme most a jdeme po hlavní a přitom nasadíme oblíbený výraz mrtvého brouka, aby nás hlídači neodchytli. Skoro přesně v 13:30h. jsme na hlavní a podle našich předpokladů by měl jet touto dobou autobus. Jdeme po silnici do města a na křižovatce u zastávky autobusu ve stínu čekáme asi 10min. zda nepojede. Zastaví akorát taxikář a nabízí nám odvoz za 100TT$ a poté co odmítneme, začne být pěkně sprostý a nadává. Přesuneme se trochu dále do města, autobus stále nikde. Buď nám těsně ujel nebo jede bůhví kdy. Ptáme se místních, ale jak je tady obvyklé, nikdo z nich neví! Začneme stopovat a po 15min. jsme úspěšní. Mačkáme se vzadu ve stísněném, velmi omezeném prostoru, dalo by se říci, že přední sedačky se dotýkají skoro zadních. Aby také ne, když řidič má minimálně 120kg a jinak by se do auta nevešel :o) Celou dobu nezavře pusu a společně se spolujezdcem probírají politiku a věci okolo práce. Ještěže se této debaty nemusíme účastnit. Za 30min. jsme v Charlotteville za 6TT$, což je cena jako kdybychom jeli autobusem. Cestou na pokoj nakoupíme věci na večeři. Snažíme se uvažovat trochu logicky - v sobotu jsou krámky otevřené, uvaříme si tedy dnes sami a v neděli až budou zavřené dojdeme na večeři někam do restaurace. Dáme pauzu asi 15min. , převlékneme se a jdeme ještě na pláž u Pirate´s Bay. Skoro nikdo tu není, ale komu by to vadilo. Užíváme si plnými doušky pohodu na pláži až do 18h. a pak se přesuneme na pokoj, kde si uvaříme večeři. Máme těstovinové vrtule, tuňáka, rajčata, česnek, sýr (vše asi za 18TT$) a na závěr zmrzlinu v kelímku (3,50TT$). Dopíšeme deník, zálohujeme fotky, napíšeme pohledy a následně je dojdeme vhodit do poštovní schránky. Po návratu se bavíme se "spolubydlící" Němkou Martinou z Kolína n/Rýnem, která přijela na Tobago na 7dní a z toho strávila 4dny zde a zítra již odlétá. Přibližně po 21.30h. kamzíci ulehají…

Kakaovník a jeho kakaový bob
Krab u cesty...
...a zelená potvůrka na stromě.
Kaskády bazénků na Argyle river
Vodopád nad Argyle Falls dál proti proudu
Hlavní horní část z Argyle Waterfalls
Pláž na Pirate´s Bay
Vyplavená ryba na pláži Pirate´s Bay
12.březen 2006

Probudíme se již okolo 5h., kdo by ale vstával tak brzo? Nakonec z postele vylezeme v obvyklých 7h. Po snídani se vydáme pěšky do kopce na Flagstaff Hill, porozhlédnout se po okolí. Čeká nás pěkný výšlap a parádní převýšení na relativně krátkém úseku. Velmi se bavíme, když nás přibližně v polovině výšlapu do kopce předběhne asi 50let starý chlápek. Cestou od hlavní silnice pozorujeme různé druhy ptáků, motýlů, ale hlavně krásné výhledy do okolí. Našeho cíle dosáhneme zhruba za hodinku, než tam dojdeme, vitální padesátiletý chlapík už běží zpátky… Od vysílačů pozorujeme výhledy na Charlotteville , Man O´War Bay , London Bridge Rock, St. Giles Island a hlavně na jedné straně ostrova Karibik na druhé Atlantik. Škoda jen, že zde není vybudována pořádná vyhlídka, mohli by na tom vydělávat. Zpět se vydáme asi v 11:10h. a díky pozorování a focení jsme dole v Charlotteville až někdy po 12:30h. V obchodě si koupíme džusík, limonádu a pak hned jdeme na pokoj, kde se převlékneme do plavek. Během chvilky vyrážíme na pláž. Majitel nás ještě chvíli zdrží a chce, abychom se zapsali do knihy hostů a ptá se zda nám má v pokoji uklidit. Říkáme, že je to zbytečné, protože zítra odjíždíme. Sluníčko pěkně pálí a tak se chladíme v moři. Je dnes nějaké rozbouřené. Na pláži dělají místní koktejly a pečou ryby v alobalu, které je možné zakoupit... Babička, u které jsme si před 2 dny kupovali kokosové rohlíky, dnes na pláž přinesla banánovou bábovku (7TT$). Samozřejmě musíme hned ochutnat. Před pátou se pláž promění v jedno velké fotbalové hřiště s pravidelným nedělním zápasem mezi místními, je jich tu 20-30. Přesuneme se raději na druhou stranu pláže, protože jako na potvoru máme ručníky v jejich hracím poli a riskovat střetnutí s míčem by nebylo to nejlepší rozloučení se Charlotteville. Chvilku si povídáme s místními, znají Českou Republiku (hlavně Československo). V pohodě vyjmenují např. naše fotbalové hráče nebo auta Škoda a motorky Jawa... :o) V moři si hrají dva černoušci, předvádí se před námi, ale co je nejdůležitější nechají se fotit, během chvilky jim vytvoříme book, jak pro modely. Po šesté odcházíme, dáme si věci na pokoj a omrknout, kde se najíme. Je neděle a naše předpoklady o otevřených restauracích nějak nevyšel :o) Otevřený je pouze jeden obchůdek a jedna restaurace, která nás nějak neláká. Uvaříme si tedy sami naše oblíbené těstoviny. Dojdu majiteli zaplatit za ubytování za 4 noci celkem 600TT$ a po 21h. uleháme, protože brzy ráno kolem šesté chceme jet do Scarborough. Uvidíme, zda se na letiště dostaneme v přijatelném čase. Zítra máme v plánu přeletět na Trinidad…

Luxusní ranní hygiena...
Luxusní loď v zálivu Man O´War Bay
Charlotteville
Serpentiny nad Charlotteville
Vítejte v Charlotteville
Pohled na Charlotteville z Flagstaff Hill
Orchideje vysoko na stromě
St. Giles Island při pohledu z Flagstaff Hill
Manželství = Není možnost úniku :o)
Leskovec neotropický (Galbula ruficauda)
Fotbalové hřiště z pláže na Pirate´s Bay
Fotbal je zde populární

Předcházející strana cestopisu o Trinidad a Tobago Předcházející strana Předcházející strana cestopisu o Trinidad a Tobago Zpět na titulní stranu cestopisu o Trinidad a Tobago Zpět na titulní stranu Zpět na titulní stranu cestopisu o Trinidad a Tobago Následující strana cestopisu o Trinidad a Tobago Následující strana Následující strana cestopisu o Trinidad a Tobago
.:: © 2006 Martina Závorková & Pavel Světlík ::.